fbpx

5 Kõigi aegade parimat BMW mudelit

BMW on kogu maailmas tuntud autotootja. BMW on lühend nimetusest Bayerische Motoren Werke. Ettevõtete tabasid küll suured katsumused ja takistused peale teist maailmasõda. Kuid õnneks suutsid nad kõik need ületada.

Oleme välja toodud 20 populaarseimat BMW-mudelit läbi aegade ilma kindla järjekorrata:

Ettevõte asutati 1916. aastal Saksamaal Müncheni linnas lennukite tootjana. Aastal 1927 alustati  väikese Dixi tootmist, mis kujutas endast litsentsi all toodetud Austin Sevenit. BMW ostis firma järgmisel aastal ja sellest sai firma esimene auto.

Nazca C2

Nazca C2 on disainitud geniaalse Giorgetto Giugiaro poolt  ja see on ajalukku läinud, kui üks kõige kaunimaid Buumereid, mis eales loonud. Ideesportautol oli süsinikkiust kere konstruktsioon. Seetõttu kaalus auto kokku ainult 1000kg. Auto esiosa oli valmistatud vormitud süsinikkiust ja klaasist  mootorikate. Nazca C2 kasutati 5,7 liitrine V12 mootorit (350 hj; 261 kW) , mida jagati Alpina B12 5.7-ga. Ideeautol kasutati ainulaadset uksemehhanismi.

ALPINA B10 BI-TURBO

Juba nimest on kuulda võimsust. Ja see on täpselt see mida see mudel pakub. Alpina B10 Bi-turbo on BMW 5-seeria E34 ekslusiivsem versioon. 1989. aastal tootmist alustanud B10 Bi-Turbo põhines 535i-l ja Alpina sai mitu uuendust, olles selle turuletoomise ajal maailmas kiireim tootmises olev sedaan.

Täiendavad modifikatsioonid aitasid tavalise M30 mootori jõudlust tõsta kuni 265 kW-ni (360 hj; 355 hj). Kogu selle võimsuse juhtimiseks määrati 5-käiguline manuaalkäigukast Getrag 290.

Kokku toodeti neid sõidukeid 507 tüki enne, kui tootmine lõppes 1994.aastal

E31

BMW E31 on BMW 8. seeria esimene põlvkond. See on suurejooneline sportauto, mille BMW ehitas aastatel 1990–1999. Valida oli V8 või V12 mootorite vahel. Kuigi see tõrjus 1990. aastal välja E24- põhise 6. seeria, on levinud eksiarvamus, et 8. seeria töötati välja järeltulijana.

See oli tegelikult täiesti muule turule suunatud mudeliklassis, mille hind ja jõudlus olid oluliselt kõrgemad kui 6. seerias.

Kogu maailmas toodeti neid 31 062 tükki

507

507 toodeti esmakordselt 1956. aastal ja selle tootmine lõpetati 1959. aasta, kui ehitati sõiduk sellest populaarsest mudelist. Toodeti ainult 252 ühikut, mis teeb sellest ühe üpris haruldase auto 1950ndate ajastust.

11 autot müüdi valikulise käsitsi valmistatud eemaldatava kõvakatusega.

507 kiirendas 0-100-ni 11,1 sekundiga.

E9 3.0CSL BATMOBILE

BMW-entusiastide poolt tuntud kui „Batmobile“ – see oli BMW-de esimene katse ehitada igapäevaseks sõiduks sportautot. Selle kaunitari jaoks polnud mingi probleem kiirendada 0-100-ni veidi alla seitsme sekundiga.

Sel kupeel on Alpina tehtud modifikatsioon, mis teeb sellest 130kg kergema auto, millel on 203 hj mootor võimsust

Kiirenduse parandamiseks võeti võrreldes tavalise autoga seoses arvukalt kaalusäästmise abinõusid, sealhulgas kasutati kere ehitamiseks õhemat terast, muude paneelide asendamist legeeritutega, Perspexi külgakende paigaldamist ja selliste asjade eemaldamist nagu heliisolatsioon ja liigne sisustus. Tulemuseks oli kokkuhoid 130kg.

Kahjuks ehitati neid vaid 167 tükki.