fbpx

Kuidas kontrollida rehvide kulumist

Rehvide korrasolek on oluline selleks, et jõuaksime ohutult ja mugavalt punktist A punkti B.

Rehvide kulumine
Rehvide kulumine

Rehvide korrasolekut tuleks kontrollida vähemasti korra kuus. Et tuvastada varakult nii mõnigi tehniline probleem ning hoida ära kulukas väljaminek. Ebaühtlasest rehvide kulumisest võib välja lugeda nii mõndagi auto tehnilise korra ja muude tegurite kohta.

Kuidas kontrollida rehvimustri sügavust?

Kõige olulisem on teada, kas rehviga tohib üldse sõita ehk, kas rehvil on piisavalt mustrit. Lubatud rehvide kulumispiir Euroopa Liidu seaduste kohaselt on suverehvide  puhul 1,6 millimeetrit ning talverehvide puhul 3 millimeetrit, ent uue rehvi jooksu peale tasuks mõtlema hakata juba vastavalt suverehvide puhul 3 millimeetrise ning talverehvide puhul 5 millimeetrise rehvijäägi juures.

Alla selle on rehviga sõitmine ohtlik, tekitades võimaluse nii vesiliuks kui rehvi purunemiseks.

Rehvimustrit on väga lihtne kontrollida näiteks 2-eurose mündiga. Asetades selle rehvisoonde, on võimalik vaadata, kas rehvimuster on piisavalt sügav, et katta ära mündi hõbedane serv. Enamikel rehvidel on kulumise kontrollimiseks olemas mustri vahel kulumisribad, mida on selgelt näha siis, kui muster hakkab minimaalse nõutud piirini jõudma. Ise on veel võimalik kontrollida rehvimustrit sügavusmõõturiga.

sügavusmõõtur

Kindlasti tasub mustri sügavust mõõta erinevate kohtade pealt, mitte ainult rehvi keskelt.

Probleemidest annavad märku erinevad kulumismustrid

Rehve kontrollides tasub tähelepanu pöörata ka sellele, kui ühtlaselt rehv on kulunud. Rehvi keskosast rohkem kulunud väliskülg võib viidata liialt madalale rehvirõhule. Mustri keskosa suurem kulumine võib tähendada jällegi seda, et rehvirõhk on liiga kõrge.

Ebaühtlane rehvi kulumine sise- või välisservas viitab rataste ebaõigele asetusele. Enamasti aitab selle vastu pöördumine töökoja poole, kes teostab autole sillastendi ning seadistab rattad õigesti.

Kui tundub, et rehvid kuluvad tavapärasest kiiremini, laske kontrollida sõiduki vedrustust. 

Midagi on mustrisse kinni jäänud, tihti peale on need lihtsalt eemaldatavad, kui aga märkate midagi, mis võib olla kummi läbistanud (nt nael), siis jätke see sisse, kuni leiate võimaluse töökotta sõita. Muidu läheb rehv arvatavasti enne töökotta jõudmist tühjaks. 

Kui kahtled oma sõiduki seisukorras, siis võtta ühendust meiega SIIT